تجربه ی ناکامی پیش شرط موفقیت

مجتبی مهاجر

خانم ناهید عبدی مطلب خوبی تحت عنوان «آسیب پذیر باشید تا موفق شوید.» تو وبلاگشون منتشر کردن که بنظرم مختصر و مفید بود.من مطالعه اش رو به دوستان توصیه میکنم.اگه بخوام برداشت شخصیم رو از مطلب ایشون اینجا بیارم اینطور میگم که:در معرض قضاوت و ارزیابی قرار گرفتن نیاز به شجاعت داره که پیش ضمینه ی موفقیته. و ما با هر بار قرار گرفتن در این موقعیت به نوعی آسیب پذیری رو تجربه میکنیم.با مطالعه ی این مطلب چیزی به ذهنم رسید که دیدم شاید بد نباشه اینجا بیارمش و به نوعی مکمل بحث باشه.

خیلی از واژه ها و مفاهیم شبیه همین «آسیب پذیر بودن»، علی رغم ظاهر منفی یا ناخوشایندی که دارن میتونن برای ما مفید و مثمر ثمر باشن. واژه ای که من خیلی وقتها بهش فکر میکنم و همیشه سعی دارم تو تصمیمات و انتخابهام ببینمش، ناکامیه.شاید اغراق نباشه که بگم مسیر تمام موفقیتها و کامیابی ها از ناکامی میگذره.حسن بزرگ ناکامی ها در حفظ موفقیت هاست.ما به تعداد ناکامی های کشف شده به موفقیت نزدیکیم و به همین میزان در حفظ اونها شایسته.

البته برای پرداختن به این موضوع پیش شرط هایی لازمه که بتونیم نگاه دقیق و درستی داشته باشیم.به هر حال ناکامی رنج ها و هزینه هایی به همراه داره که تحملش گاهی ممکنه خیلی دشوار و دور از ظرفیت ما باشه. توجه به این موضوع که ناکامی ها و شکستها شاید نمود بیرونی مثبت نداشته باشن.اما قطعا اثرات مثبت درونی و بلند مدت خواهند داشت،میتونه به ما کمک کنه.

4
اشتراک گذاری
مجتبی مهاجر
مجتبی مهاجر

ارسال نظر